Wzrasta popularność reklamy mobilnej
Rozmowa | Dr Jolanta Tkaczyk z Katedry Marketingu, specjalistka w zakresie zachowań konsumenckich online oraz nowych narzędzi marketingu Akademii Leona Koźmińskiego.
Kiedy i dlaczego firmy zaczęły się promować, wykorzystując urządzenia i aplikacje mobilne?
Jolanta Tkaczyk: Wykorzystanie jakiegoś nowego medium na potrzeby komunikacji marketingowej warunkowane jest dwoma czynnikami: dostępnością technologii oraz odpowiednią liczbą użytkowników.
Urządzenia mobilne na potrzeby komunikacji marketingowej zaczęto wykorzystywać na szeroką skalę od 2000 roku. Wówczas liczba użytkowników zaczęła być na tyle interesująca, aby można było zainwestować w reklamę. Choć na początku było to głównie traktowane jako forma eksperymentu. Penetracja telefonii komórkowej w Polsce według aktywnych kart SIM wynosiła zdaniem GUS w 2000 r. 17,64 proc., a w 2013 r. było to już 142 proc. (kart SIM jest więcej niż Polaków, wg UKE w 2012 roku 88 proc. Polaków miało...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta