Polacy oswojeni ze smart TV
Technologie | Przez cztery lata kupiliśmy 2,6 mln telewizorów z dostępem do internetu. W Europie z takim wynikiem jesteśmy potęgą. Liderem są Niemcy.
magdalena lemańska
Jak szacuje GfK Polonia, od 2010 r. do końca 2013 r. sprzedało się w Polsce 2,6 mln smart TV – telewizorów z dostępem do sieci, dzięki czemu możliwe jest na nich korzystanie ze specjalnych aplikacji. W związku z tym, że definicji smart TV jest wiele, GfK podaje swoją. – Przez smart TV rozumiemy telewizory z funkcją otwartego internetu (czyli takie, które mają wyszukiwarkę) lub dostęp do AppStore. Większość z tych sprzedawanych na polskim rynku stanowią modele pierwszego typu – mówił Arkadiusz Bicki z GfK Polonia na wczorajszej konferencji Aplikacje.tv.
Jak dodał Bicki, Polska jest jednym z najlepiej wyposażonych dziś w tego rodzaju urządzenia krajów w Europie. – Jesteśmy w europejskiej czołówce. Niekwestionowanym liderem są Niemcy – mówił.
Globalnie, według szacunków firmy Research and Markets, w ubiegłym roku telewizorów z dostępem do sieci było już 307 mln (ma je 12,4 proc. gospodarstw domowych), ale do 2018 r. ta liczba wzrośnie do 759 mln (wtedy urządzenie będzie stało w co czwartym domu).
500 tysięcy użytkowników hybrydowej TV planuje mieć w tym roku Telewizja Polska
W Polsce smart TV stanowią teraz 40 proc. wszystkich kupowanych Polsce odbiorników. Ten odsetek po latach szybkiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta