Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Telewizja doceniła seniorów

23 maja 2014 | Ekonomia i Rozwój
Na tle komercyjnej konkurencji TVP wypada korzystniej, gdy jej wyniki oglądalności są rozliczane w grupie widzów od 16 do 59 lat.  Pomysł zmiany widełek ma na celu przystosowanie rozliczania reklam do tego, że widzowie mający od 49 do 59 lat będą coraz liczniejsi.
źródło: Rzeczpospolita
Na tle komercyjnej konkurencji TVP wypada korzystniej, gdy jej wyniki oglądalności są rozliczane w grupie widzów od 16 do 59 lat. Pomysł zmiany widełek ma na celu przystosowanie rozliczania reklam do tego, że widzowie mający od 49 do 59 lat będą coraz liczniejsi.

Media | Wzorem TVP najważniejszą reklamowo grupę widzów „postarzyły" kanały z grupy ZPR. Inni duzi nadawcy zastanawiają się, czy pójść tym tropem.

magdalena lemańska

Nie tylko TVP sprzedaje już pakiety reklam kierowane do widzów w wieku 16–59 lat  zamiast – jak było do niedawna – grupy w wieku 16–49. Na to samo zdecydowały się kanały z Grupy Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe, czyli Eska TV, Polo TV i Fokus TV.

– Wykonaliśmy ten sam ruch co grupa TVP, bo społeczeństwo się starzeje – mówiła Ewa Lampart, szefowa stacji Fokus TV, podając jej cele biznesowe.

Zmiany widełek wiekowych nie wyklucza Grupa TVN.

– Nie będziemy rozszerzać definicji komercyjnej grupy docelowej w tym roku, ale na pewno przyjrzymy się, czy zmiana przeprowadzona przez TVP znajduje odzwierciedlenie w zachowaniu domów mediowych i reklamodawców – mówi „Rz" Tomasz Poźniak, szef działu relacji inwestorskich w TVN.  Jak dodaje, jeśli zdaniem klientów TVN poszerzenie definicji pozytywnie wpłynie na ich decyzje reklamowe, firma rozważy taki ruch.

Rewolucji nie planuje biuro reklamy telewizji Polsat. Jak tłumaczył „Rz" Maciej Stec z zarządu...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9845

Wydanie: 9845

Spis treści

Biznes Trendy

Zamów abonament