Biznes prowadzony w zgodzie z dekalogiem
Badanie | Polscy przedsiębiorcy są religijni, nawet jeśli niewielu publicznie deklaruje wyznawane wartości.
Anita Błaszczak
To nieprawda, że pierwszy milion trzeba ukraść. Zdecydowana większość polskich przedsiębiorców uważa, że można prowadzić konkurencyjny biznes w sposób etyczny, przestrzegając nakazów religii.
Co więcej, są też przekonani, że działając w ten sposób, można dojść od małego biznesu do dużej firmy. Tak wynika z sondażu, który przeprowadził na przełomie kwietnia i maja zespół badawczy Instytutu Socjologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego pod kierownictwem ks. prof. Sławomira Zaręby.
Nie dla korupcji
Zdaniem ks. prof. Zaręby badanie, które objęło 1002 biznesmenów z całej Polski z różnych branż i różnej wielkości firm, potwierdza duże znaczenie religii w ich życiu. Nawet bardzo duże, skoro dziewięciu na dziesięciu przedsiębiorców deklaruje, że są osobami wierzącymi, prawie dwie trzecie kilka razy w miesiącu czyta Pismo Święte, a prawie trzech na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta