Lider w spódnicy jest w cenie
ZARZĄDZANIE. Zawiść i babskie fochy – taki stereotyp kobiety menedżerki odchodzi do lamusa. Eksperci podkreślają, że są coraz bardziej cenione, bo dążenie do osiągnięcia wyników nie przesłania im orientacji na ludzi.
Coraz więcej kobiet w Polsce nie tylko zajmuje stanowiska menedżerskie, ale też świetnie sprawdza się w roli lidera. Zdaniem ekspertów wynika to z umiejętności łączenia cech żeńskich z typowo męskimi, dzięki czemu kobiety budują trwałe, nastawione na efekt zespoły, niepozbawione jednak orientacji na ludzi i bliskiego kontaktu ze współpracownikami.
Kadra kierownicza bardziej niż kiedykolwiek musi nie tyle nadzorować pracowników, ile motywować i wyzwalać w nich zaangażowanie. Tak, aby każdy podwładny identyfikował się z organizacją, a na swoją pracę patrzył przez pryzmat celów i efektów, jakie powinien osiągać. W tym kontekście wyrażenie „menedżer w spódnicy" nabiera całkiem nowego znaczenia.
Profesjonalny partner
– Obecnie mamy do czynienia z tendencją do coraz częstszego zajmowania wysokich stanowisk kierowniczych przez kobiety....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta