Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Centrale telefoniczne niedługo odejdą do lamusa

26 czerwca 2014 | Moje Pieniądze
Wiele firm deklaruje zainteresowanie usługą
źródło: Rzeczpospolita
Wiele firm deklaruje zainteresowanie usługą

Komunikacja | Małe i średnie przedsiębiorstwa używają najczęściej telefonów komórkowych i darmowych kont e-mail. Większe firmy dokładają do tego Skype'a oraz obecność na forach społecznościowych. Wszystkie te kanały komunikacji można zintegrować.

barbara mejssner

Do kontaktu między firmą a jej klientami i dostawcami służy dziś wiele kanałów komunikacji. Wysyłamy e-maile, rozmawiamy przez telefon, prowadzimy też rozmowy wideo. Poza tym mamy do dyspozycji komunikatory, czaty, serwisy społecznościowe, wideokonferencje zastępujące nierzadko służbowe wyjazdy. Gdy korzystamy ze wszystkich tych kanałów, może powstać chaos komunikacyjny. Poza tym może dojść do sytuacji, że firma będzie płacić kilku dostawcom za usługi teleinformatyczne.

Żeby tego uniknąć, warto korzystać z jednego, zunifikowanego rozwiązania. Nie tylko jest to wygodne, ale też daje spore oszczędności. Nic dziwnego, że użytkowników unified communications (UC) stale przybywa. Według szacunków analityków obecnie na świecie jest ich 7,8 mln. Do  2015 r. liczba ta ma wzrosnąć do 49,5 mln. Od kilku lat także w Polsce rośnie ilość wdrożeń zunifikowanej komunikacji, co roku o 20 proc.

Wiele funkcji, niższe koszty

Wcześniej rozwiązania takie były dostępne tylko dla dużych przedsiębiorstw. Teraz dzięki usługom w chmurze, opłacanym w formie miesięcznego abonamentu, może sobie na nie pozwolić praktycznie każda firma.

Małe i średnie przedsiębiorstwa najczęściej używają telefonów komórkowych i darmowych kont e-mail. Trochę większe firmy dokładają do tego telefonię internetową, wykorzystując na przykład Skype'a oraz...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9873

Wydanie: 9873

Spis treści
Zamów abonament