Cydrowa hossa przyspiesza
Żywność | Sprzedaż jabłkowego alkoholu wzrośnie w tym roku pięcio–siedmiokrotnie. Politycy chcą ją zwiększyć jeszcze bardziej. Aby pomóc sadownikom.
Beata Drewnowska
– W tym roku sprzedaż cydru może wynieść 10–15 mln litrów – mówi „Rz" Robert Ogór, prezes winiarskiej grupy Ambra, właściciela marki Cydr Lubelski.
To pięć–siedem razy więcej niż rok wcześniej. Jeszcze kilka miesięcy temu branża spodziewała się, że w 2014 r. Polacy kupią 4–6 mln litrów tego lekkiego alkoholu z jabłek.
Cydr zaczął zalewać nasz rynek w ubiegłym roku. Impulsem do debiutu wielu nowych marek była obniżka akcyzy od 1 stycznia 2013 r. ze 158 do 97 zł za hektolitr. Ulga dotyczy jednak tylko cydru o zawartości alkoholu nieprzekraczającej 5 proc.
Czasowo bez akcyzy?
Alkohol z jabłek korzysta z efektu nowości oraz mody na lekkie smakowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta