Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Euromandat mniejszym kosztem

11 sierpnia 2014 | Kraj | Paweł Majewski
źródło: Rzeczpospolita

Polityka | Średnio ok. 200 tys. zł wydały partie na kampanię w mediach, by zdobyć jedno miejsce w europarlamencie.

Opracowanie na temat płatnych ogłoszeń w mediach elektronicznych w czasie ostatniej kampanii wyborczej przygotowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Opiera się ono na sprawozdaniach nadesłanych przez nadawców telewizyjnych i radiowych.

Postawili na internet

Z raportu wynika, że w tym roku komitety wydały na ogłoszenia wyborcze 11,1 mln zł. W poprzedniej kampanii w 2009 r. ta kwota była o 2 proc. wyższa i wynosiła niemal 12 mln zł. Zdaniem eksperta od reklamy politycznej dr. Olgierda Annusewicza na spadek wydatków wpłynęły dwa czynniki.

– Środki przesunęły się z radia i telewizji do internetu. To tańsza forma kampanii i wybrało ją wielu kandydatów – zauważa szef Ośrodka Analiz Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Kolejny powód to oszczędności. – Partie wydawały mniej, bo mają w perspektywie kolejne trzy kampanie w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9912

Wydanie: 9912

Spis treści
Zamów abonament