Euromandat mniejszym kosztem
Polityka | Średnio ok. 200 tys. zł wydały partie na kampanię w mediach, by zdobyć jedno miejsce w europarlamencie.
Opracowanie na temat płatnych ogłoszeń w mediach elektronicznych w czasie ostatniej kampanii wyborczej przygotowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Opiera się ono na sprawozdaniach nadesłanych przez nadawców telewizyjnych i radiowych.
Postawili na internet
Z raportu wynika, że w tym roku komitety wydały na ogłoszenia wyborcze 11,1 mln zł. W poprzedniej kampanii w 2009 r. ta kwota była o 2 proc. wyższa i wynosiła niemal 12 mln zł. Zdaniem eksperta od reklamy politycznej dr. Olgierda Annusewicza na spadek wydatków wpłynęły dwa czynniki.
– Środki przesunęły się z radia i telewizji do internetu. To tańsza forma kampanii i wybrało ją wielu kandydatów – zauważa szef Ośrodka Analiz Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Kolejny powód to oszczędności. – Partie wydawały mniej, bo mają w perspektywie kolejne trzy kampanie w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta