Biuro podróży nie musi organizować dla klientów nowej wycieczki
Wyrok. Samo wystąpienie usterki niedyskwalifikującej samolotu do lotu nie jest zdarzeniem, które uprawnia turystów do odstąpienia od umowy z biurem podróży.
Grupa 11 turystów pozwem zbiorowym domagała się zobowiązania biura podróży do zorganizowania nieodpłatnie siedmiodniowej wycieczki do Egiptu w standardzie all inclusive. Uzasadnili, że wykupili w biurze taką imprezę. Na lotnisku zostali powiadomieni o zmianie przewoźnika. Kiedy zajęli miejsca na pokładzie samolotu, w trakcie kołowania nagle zgasły silniki. Czekali w terminalu, gdzie ich poinformowano, że usterki nie usunięto, ale samolot i tak odleci, bo nie uniemożliwia ona odbycia rejsu. Samolot odleciał z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta