MEN chowa dane o 6-latkach
Zdaniem resortu badania na temat osiągnięć edukacyjnych uczniów nie leżą w interesie publicznym.
W związku z dyskusją dotyczącą reformy obniżającej wiek szkolny Bogdan Stępień, badacz z Instytutu Analiz Regionalnych zajmujący się kwestiami oświaty, oraz Kamil Stępień, doktorant Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, postanowili sprawdzić, jak wiek rozpoczęcia nauki wpływa na późniejsze osiągnięcia szkolne uczniów.
Zamierzali zbadać, jak kształtowały się wyniki sprawdzianu szóstoklasisty z lat 2004–2013 pod kątem wieku, w jakim uczniowie rozpoczęli naukę. W sumie to ponad 3 mln danych, z czego około 1 proc. rekordów dotyczy wyników uczniów, którzy rozpoczęli naukę, mając mniej niż siedem lat. Najpierw, pod...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta