Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pracownik też klient

17 grudnia 2014 | Prawo i praktyka | Joanna Stolarek
Joanna Stolarek
autor zdjęcia: M. P.
źródło: Rzeczpospolita
Joanna Stolarek

PIT | Rabaty przyznawane w promocji skierowanej do osób zatrudnionych w spółce, które nie odbiegają istotnie od warunków pozostałych działań marketingowych przedsiębiorcy, nie będą dla załogi przychodem z częściowo nieodpłatnych świadczeń.

Nieprawidłowe jest twierdzenie, że rabaty cenowe oferowane klientom spółki będącym jednocześnie jej pracownikami będą przychodem po stronie tych pracowników w tytułu częściowo nieodpłatnych świadczeń, o których mówi art. 12 ustawy o PIT. Najistotniejszą przesłanką jest, aby dana akcja rabatowa nie odbiegała w istotny sposób od pozostałych akcji organizowanych przez spółkę. Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 30 października 2014 r. (II FSK 2451/12).

Jak stwierdził sąd w ustnym uzasadnieniu, nie można stawiać w uprzywilejowanej pozycji klientów spółki kosztem jej pracowników. Jeżeli rabaty cenowe nie przysparzają pracownikowi dodatkowych korzyści w porównaniu z innymi klientami, do których spółka kieruje akcje promocyjne, to rabaty te nie zostaną rozpoznane po stronie pracownika jako przychód z częściowego nieodpłatnego świadczenia wynikającego ze stosunku...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10019

Wydanie: 10019

Spis treści

Pierwsza strona

Media planet

Zamów abonament