Pracownik też klient
PIT | Rabaty przyznawane w promocji skierowanej do osób zatrudnionych w spółce, które nie odbiegają istotnie od warunków pozostałych działań marketingowych przedsiębiorcy, nie będą dla załogi przychodem z częściowo nieodpłatnych świadczeń.
Nieprawidłowe jest twierdzenie, że rabaty cenowe oferowane klientom spółki będącym jednocześnie jej pracownikami będą przychodem po stronie tych pracowników w tytułu częściowo nieodpłatnych świadczeń, o których mówi art. 12 ustawy o PIT. Najistotniejszą przesłanką jest, aby dana akcja rabatowa nie odbiegała w istotny sposób od pozostałych akcji organizowanych przez spółkę. Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 30 października 2014 r. (II FSK 2451/12).
Jak stwierdził sąd w ustnym uzasadnieniu, nie można stawiać w uprzywilejowanej pozycji klientów spółki kosztem jej pracowników. Jeżeli rabaty cenowe nie przysparzają pracownikowi dodatkowych korzyści w porównaniu z innymi klientami, do których spółka kieruje akcje promocyjne, to rabaty te nie zostaną rozpoznane po stronie pracownika jako przychód z częściowego nieodpłatnego świadczenia wynikającego ze stosunku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta