Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak twórca zarabia na YouTube?

17 grudnia 2014 | Rzecz o prawie | Aleksandra Sewerynik
Aleksandra Sewerynik
autor zdjęcia: Andrzej Kwedo
źródło: Rzeczpospolita
Aleksandra Sewerynik

YouTube to jedno z największych i najpopularniejszych źródeł różnego rodzaju treści, także muzyki. Źródło bogate, można w nim znaleźć prawie wszystko, co nas interesuje. To także doskonała platforma dzielenia się własną twórczością z ludźmi na całym świecie.

Sposób działania i polityka YouTube są także bardzo ciekawe z punktu widzenia prawa autorskiego i praktyki korzystania z twórczości muzycznej. Serwis należący do Google musi bowiem funkcjonować w granicach przepisów prawa autorskiego, a dzięki swojej polityce jest dobrym przykładem, jak można bez większego uszczerbku dla idei dzielenia się kulturą i sprawnego obiegu treści w środowisku cyfrowym zadbać jednocześnie o prawa twórców, artystów wykonawców i producentów. System jest w swoich założeniach idealny – umożliwia użytkownikom darmowy dostęp do treści, jednocześnie dzieląc się z uprawnionymi wpływami z reklam wyświetlanych w serwisie.

A jak działa?

Jako dostawca usługi hostingu YouTube stworzył procedury zgłaszania naruszeń praw autorskich. Dlatego twórca po zorientowaniu się, że jego prawa zostały naruszone, może zgłosić ten fakt w ramach procedury „notice and take...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 10019

Wydanie: 10019

Spis treści

Pierwsza strona

Media planet

Zamów abonament