Za dużo sześciolatków w szkołach
Rodzice powinni decydować, czy słać sześciolatka do I klasy. Nowe badania dają argument zwolennikom tej tezy.
Im więcej sześciolatków w szkołach, tym słabsze ich osiągnięcia edukacyjne – wynika z analizy „Ogólnopolskiego badania umiejętności trzecioklasistów", które prowadzi Instytut Badań Edukacyjnych. Dotyczy ono tego okresu, kiedy sześciolatki rozpoczynały naukę na życzenie rodziców (w przyszłym roku szkolnym do I klasy pójdą już obowiązkowo wszystkie).
W edycji 2012 w badaniu wzięło udział ponad 11 tys. dziewięciolatków – to uczniowie, którzy rozpoczynając naukę w 2009 r., mieli sześć lat – oraz przeszło 266 tys. dziesięciolatków, czyli dzieci, które poszły do szkoły jako siedmiolatki.
W części matematycznej młodsi uczniowie zdobyli średnio 12,4 pkt na 18 możliwych, starsi o 0,5 pkt mniej, czyli 11,9. Proporcjonalnie więcej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta