Liczą się dobre chęci i dobre pomysły
Coraz więcej firm łączy zasady społecznej odpowiedzialności biznesu ze swoją codzienną działalnością i w niej szuka inspiracji do działań.
Anita Błaszczak
Aż 96 proc. dużych firm w Polsce uważa, że powinnością biznesu jest odpowiadanie na wyzwania społeczne i ekologiczne – wynika z niedawnego badania firmy doradczo-audytorskiej KPMG. Jednak tylko niespełna połowa z badanych dużych i średnich firm stwierdziła, że prowadzi jakieś działania CSR. Niekiedy wynika to z braku pomysłu na dobre projekty, choć, jak oceniają eksperci w tej dziedzinie, są dziesiątki tematów społecznych, którymi można się zająć w ramach CSR. Jak je wybrać?
Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, twierdzi, że dobre pomysły na CSR powinny spełniać dwa warunki – muszą być ściśle związane z działalnością firmy i jej know-how oraz odpowiadać na ważne potrzeby społeczne lub środowiskowe.
Umiejętny wybór
Do takiej strategii zachęca też Jacek Dymowski, niezależny doradca ds. CSR. Jak podkreśla, nawet najbogatsza firma nie ma wstarczających zasobów, by rozwiązać wszystkie problemy społeczne. Trzeba więc wybrać kilka z nich, najlepiej kierując się zasadą „rób to, na czym znasz się najlepiej", tak by...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta