Zmieniamy się, bo zmienia się społeczeństwo
Oliver Kanzi | Podstawą naszego myślenia jest połączenie trzech rzeczy: internetu szerokopasmowego, mobilności i usług w chmurze – mówi Urszuli Zielińskiej prezes Ericssona w Polsce.
Rz: Na czym opiera się strategia firmy Ericsson w Polsce?
Trzy lata temu Ericsson, którego polska spółka jest częścią, przedstawił wizję zakładającą transformację grupy, przekształcenie jej z dostawcy infrastruktury telekomunikacyjnej w światową kuźnię rozwiązań teleinformatycznych specjalizującą się w usługach. Zmieniamy się, ponieważ zmienia się społeczeństwo. Dziś mówimy o społeczeństwie sieciowym (ang. network society), które z technologicznego punktu widzenia oznacza przenikanie się rozwiązań mobilnych i ulokowanych w tzw. chmurze, z których korzystają zarówno osoby indywidualne, jak i wszelkiego rodzaju przedsiębiorstwa. Ericsson jest w centrum tych zjawisk.
Mówi pan o wizji, a jak przełożyła się ona na strategię?
Ericsson od dwóch lat przejmuje firmy technologiczne działające w segmencie telewizyjnym, takie jak Red Bee Media, francuskiego integratora informatycznego Devoteam czy amerykańską firmę billingową Concept Wave. To dowody, że Ericsson przechodzi obecnie ogromną zmianę, także w Polsce. W ciągu ostatnich 2,5 roku dokładaliśmy starań, aby zbudować pozycję firmy w nowych segmentach rynku. Zatrudnialiśmy pracowników wywodzących się z branży IT....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta