Drobiowy raj na Podlasiu
Zdobywca tytułu Młoda Marka Sukcesu i kampanii reklamowej wartej 400 tys. zł.
Beata Drewnowska
W tym roku mijają cztery lata, od kiedy Kurczak Zagrodowy należący do firmy Drosed zaczął podbijać z sukcesem polski rynek. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat marce, która promuje się hasłem „Wielki kurczak z małej zagrody", udało się podwoić sprzedaż.
Etycznie i smacznie
Zwycięzca tegorocznego konkursu „Młoda marka sukcesu" organizowanego przez „Rzeczpospolitą" staje się coraz popularniejszy, mimo że jest niemal dwa razy droższy od standardowych kurczaków dostępnych w polskich sklepach. Jego kilogram w zależności od tego, czy jest dostępny w dyskoncie, sieci handlowej czy małym sklepie zaopatrywanym przez hurtownię kosztuje od 11 do 15 zł.
– Kurczak zagrodowy nie jest tani, ale jego cena jest przystępna dla przeciętnego konsumenta, który zwraca uwagę na wysoką jakość mięsa oraz etyczną hodowlę – mówi Maciej Przyborski z firmy Drosed, pomysłodawca technologii produkcji, sposobu chowu i samej marki Kurczak Zagrodowy.
Jak wyjaśniają w firmie, kurczak zagrodowy jest zdrowszy, mniej otłuszczony i regularniej umięśniony niż zwykły kurczak, a jego skórka jest cieńsza. Co więcej jego mięso jest delikatniejsze i ma bardziej spójną, kruchą strukturę, a po upieczeniu jest wyjątkowo smaczne. Z tych względów kurczak zagrodowy polecany jest szczególnie dzieciom oraz osobom dbającym o zdrową...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta