Polskie marki nabierają mocy. Ich wartość stale rośnie
Firmy będące właścicielami najdroższych krajowych znaków towarowych potrafiły wykorzystać poprawę w gospodarce, co potwierdza największy od pięciu lat wzrost łącznej wartości ich marek.
Anita Błaszczak
Już po raz 12. oszacowaliśmy w nim z pomocą firmy Acropolis Advisory wartość 330 polskich znaków towarowych – utworzonych przede wszystkim z myślą o polskim rynku, choć niekoniecznie należących do krajowych firm.
- Od 12 lat „Rzeczpospolita" walczy o polskie marki – mówił Paweł Jabłoński, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej". – Kibicujemy producentom, którzy wierzą, że nasz rynek jest na tyle dojrzały, że warto inwestować w prestiż, zaufanie i jakość, czyli te wartości, które składają się na pojęcie „dobra marka" – mówił podczas uroczystej gali rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej".
Polski kapitał stoi za liderem naszego rankingu, którym od 2007 roku nieprzerwanie jest Orlen, flagowy brand największego koncernu paliwowego w Polsce. Jego wartość w tym czasie (od 2007 r.) wzrosła o 74 proc. Przyczynił się do tego zarówno rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce – co zwiększa świadomość flagowej marki paliwowej, jak i rozwój sieci stacji z charakterystycznym logo Orlenu.
Rozwój sieci sprzedaży ma także istotny wpływ na rosnącą wartość wicelidera tegorocznego rankingu, Biedronki, której logo widnieje już na ok. 2600 sklepach w całym kraju. Marka lidera handlu detalicznego w Polsce – warta obecnie o 11 proc. więcej niż rok wcześniej – jest jednym ze 136...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta