Spełnione nadzieje
Pięć lat historii | Dotychczasowi laureaci konkursu nie osiedli na laurach. Rosną i zdobywają kolejne nagrody
Anita Błaszczak
Oceniając polską gospodarkę z perspektywy pięcioletniej już historii konkursu „Młoda Marka Sukcesu", można stwierdzić, że ma ona dwa filary – żywność i nowe technologie. Przedstawiciele tych dwóch sektorów wymieniają się na najwyższym stopniu podium, zdobywając główną nagrodę – wartą 400 tys. kampanię reklamową ufundowaną przez PKO Bank Polski.
Ten podział na dwa sektory jest wręcz symboliczny – żywność od lat pozostaje jedną z najmocniejszych stron naszej gospodarki i naszego eksportu, będąc też jednym z niewielu produktów, gdzie polskość marki jest jej atutem docenianym zarówno przez konsumentów w kraju, jak również za granicą.
Z kolei nowe technologie i związane z nimi innowacje są jedną z największych nadziei na przyszły rozwój polskiej gospodarki. Tegoroczne zwycięstwo Zagrodowego sprawia, że w 5-letniej historii konkursu szalę z nagrodami przeważyły marki spożywcze, choć dwa ostatnie lata należały do nowych technologii.
Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych spółki CD Projekt, która jest właścicielem marki Wiedźmin, ubiegłorocznego zwycięzcy, wspomina, że odbierając w grudniu 2014 r. nagrodę Młoda Marka Sukcesu, szefowie firmy wiedzieli, że stoi przed nimi ogromne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta