Duże telewizje potwierdzają swą przewagę
TVN, Polsat i TVP to najmocniejsze polskie marki na rynku mediów
magdalena lemańska
Chyba nikt nigdy publicznie nie chwalił TVN i jego silnej lokalnej marki na taką skalę jak przejmujący firmę w tym roku amerykański koncern telewizyjny Scripps Networks Interactive. Kupił ją za zawrotną kwotę, bo za prawie 8,8 mld zł (licząc wraz z długami)
O wystawione na sprzedaż kontrolne udziały w TVN rywalizowały największe medialne koncerny Europy i świata (m.in. amerykańskie Time Warner i Discovery oraz niemiecki Bauer), a ostateczny nabywca wciąż nie ustaje w pochwałach dla nabytej stacji. W miarę upływu czasu ramówka stacji z logo TVN będzie pewnie liczyła więcej programów z biblioteki SNI. Nowy właściciel od początku zapewniał, że nawet nie rozważał likwidacji silnej marki, jaką jest TVN. Jak podkreślał w liście do pracowników prezes SNI Ken Lowe, TVN jest silna i rozpoznawalna nawet w Nowym Jorku.
Choć w ostatnich kryzysowych latach na rynku reklamy TVN ostrożnie inwestował w nowe kosztowne produkcje, to umiejętnie odcinał kupony od sprawdzonych formatów, jak...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta