Reserved górą siódmy raz z rzędu
Rywale z rynku odzieży i obuwia nie wykorzystali zadyszki wieloletniego lidera
maciej rudke
Pierwsza trójka najmocniejszych marek odzieżowych i obuwniczych nie zmieniła się w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wygrało Reserved, już po raz siódmy z rzędu, wyprzedzając Wólczankę i Gattę. Jednak ten rok jest już drugim, kiedy maleje moc Reserved – od 2013 r. stopniała z 496 pkt do obecnych 471 pkt. Ale najbliższa konkurencja się nie wzmacnia, choć niektóre marki, tak jak np. Ryłko czy Wittchen, przebojem wdarły się do czołówki naszego rankingu.
Reserved należy do LPP, gdańskiej grupy odzieżowej, właściciela takich marek jak Mohito, Cropp, House i Sinsay. To najstarszy flagowy brand, tej firmy (pierwsze sklepy Reserved powstały w 1999 r.), który jest sprzedawany w 440 salonach w 17 krajach oraz w internecie. W tym roku marka Reserved utrzymała większość wskaźników na ubiegłorocznym poziomie, ale zanotowała wyraźny spadek w kategorii świadomość do 46 z 50 pkt. Być może jest to powiązane ze słabszymi wynikami, jakie notuje w tym roku LPP (spadek sprzedaży porównywalnej).
Jako flagowy brand Reserved zapewnia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta