Śląskie piwo budzi pozytywne emocje
Tyskie już po raz siódmy zostało najmocniejszą marką alkoholową w Polsce
Beata Drewnowska
Ostatnie kilka lat upływa w Polsce pod znakiem piwnej rewolucji. Coraz chętniej sięgamy po oryginalne trunki lokalnych i rzemieślniczych browarów. Moda na niszowe piwa odciska swoje piętno na strategii dużych firm. Do tej pory jednak nie była w stanie doprowadzić do detronizacji najsilniejszej marki piwa w Polsce. W tym roku już po raz siódmy pomimo niższej punktacji liderem zestawienia najmocniejszych napojów alkoholowych zostało Tyskie. Marka należąca do Kompanii Piwowarskiej, z udziałami sięgającymi 12 proc. jest także wciąż liderem wartości polskiego rynku piwa.
Za sukcesem Tyskiego stoi nie tylko długa historia browaru w Tychach licząca ponad 400 lat, ale też działania promocyjne jej właściciela. Część z nich przeszło nawet do historii polskiej reklamy. Tyskie do dziś kojarzy się Polakom z hasłem „moja babiczka pochazi z Chrzanowa" oraz akcją „Piąty stadion" z okazji Euro 2012 z udziałem gwiazd piłki nożnej Zbigniewem Bońkiem, Figo i Marco van Bastenem. Z kolei rozpoczęta pod koniec 2014 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta