Mleczna droga w świat
Marka nominowana do nagrody
piotr mazurkiewicz
Wśród nominowanych do nagrody znalazła się marka Mami Lac, pod którą poznańska spółka Geo-Poland sprzedaje mleko w proszku dla niemowląt i małych dzieci. Mami Lac znana jest przede wszystkim na zagranicznych rynkach eksportowych, często bardzo egzotycznych, jak: Libia, Katar, Sudan oraz oczywiście Chiny. Tam po aferach ze skażeniem szkodliwymi substancjami mleka w proszku pochodzącego od lokalnych producentów (doszło nawet do zatruć śmiertelnych) Chińczycy postawili na importowane produkty – sprowadzając je samodzielnie bądź przez pośredników.
Geo-Poland podaje, że na poszczególne rynki zagraniczne wchodziło ze swoim produktem przez kilka lat. Tam też firma koncentruje działania promocyjne. Prowadzi ich sporo, inwestując zarówno w standardowe formy reklamy (billboardy, reklamy telewizyjne, ulotki), jak również w akcje związane z charakterem produktu. W przypadku mleka dla dzieci są to m.in.spotkania z lekarzami, konferencje oraz szkolenia dla sprzedawców sklepowych.