Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Odwołany lot

16 maja 2017 | Rzecz o prawie

Przewoźnik, który nie jest w stanie dowieść, że z dwutygodniowym wyprzedzeniem poinformował pasażera o odwołaniu lotu, musi wypłacić rekompensatę.

To na linii lotniczej spoczywa obowiązek przedstawienia dowodu na terminowe poinformowanie pasażera o odwołanym locie – orzekł Trybunał Sprawiedliwości UE (sygn. akt C- 302/16).

Dotyczy to również sytuacji, w której bilet został zakupiony u agenta turystycznego. Pasażer odszkodowania powinien dochodzić od przewoźnika. Przepisy nie zabraniają jednak liniom lotniczym starać się o uzyskanie odszkodowania od osób trzecich, które doprowadziły do niewykonania obowiązku informacyjnego.  —kwa

Wydanie: 10750

Wydanie: 10750

Spis treści
Zamów abonament