Średnie firmy liderami globalnej ekspansji
Gospodarka | Powszechna rozpoznawalność marki nie musi być warunkiem sukcesu polskich przedsiębiorstw na zagranicznych rynkach – twierdzą eksperci. Adam woźniak
Ryzyko polityczne i niestabilność przepisów prawnych to najważniejsze zagrożenia przy wchodzeniu polskich firm na zagraniczne rynki – wynika z badania HSBC Bank Polska.
Pozostałe elementy ryzyka to wzrost konkurencji, rozwój technologiczny mogący się przyczynić do wyparcia z rynku dotychczasowego wyrobu przez nowe produkty, a także zmienność cen. Ta ostatnia związana jest ze zmianami na rynku surowców, uderzających głównie w firmy produkcyjne, zmiennością kursów walut oraz wzrostem cen m.in. transportu i trudnościami. Do tego mogą jeszcze dojść problemy ze znalezieniem pracowników.
Nie tylko znani
Badanie przeprowadzono w I połowie 2017 r. w grupie firm średniej wielkości, mających duży udział eksportu w całkowitej sprzedaży....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta