Od kontenerów do naczep
Na warszawskich Międzynarodowych Targach Transportu, Spedycji i Logistyki 2017 wystawiają się najwięksi dostawcy pojazdów, jednym z nich jest chiński producent naczep CIMC.
Michał Rzoska, dyrektor operacyjny CIMC Vehicle Europe
Koncern CIMC jest światowym liderem w produkcji zarówno kontenerów morskich, zaspokajając ponad połowę światowego zapotrzebowania, jak i światowym liderem w produkcji naczep samochodowych, dostarczając ponad 150 tys. tego typu pojazdów do różnych zastosowań.
Zatrudniając na całym świecie ponad 60 tys. osób, jest też jednym z największych światowych pracodawców w segmencie transportu ciężkiego. CIMC zdobył 20 proc. rynku naczep w Stanach Zjednoczonych, 40 proc. w Azji i Nowej Zelandii oraz ponad 50 proc. na rynkach azjatyckich.
– Będąc liderem na kilku światowych rynkach, mamy duży apetyt na udziały w Europie, a w sytuacji, gdy Polska jest głównym dostawcą usług transportowych w Unii Europejskiej, oczywiście na udziały w tym rynku – przyznaje dyrektor operacyjny CIMC Vehicle Europe Michał Rzoska.
Choć konkurencja ma bardzo ugruntowaną pozycję. – Z drugiej jednak strony już pierwsze miesiące naszej działalności pokazały, że rynek ten jest ciągle otwarty, chłonny. W perspektywie trzech-pięciu lat liczymy na 5 proc. rynku naczep kurtynowych w segmencie porównywalnym i co najmniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta