Odpowiedzialne marki zyskają w przyszłości
Agresywna ekonomia nastawiona wyłącznie na zysk jest passé. To człowiek i wartości powinny być na pierwszym miejscu.
grzegorz balawender
Uczestnicy debaty „Marka-Kultura, czyli jak powinna wyglądać firma przyszłości?" zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" zastanawiali się, czy biznes już liczy się z tymi trendami i skąd one się wzięły.
Coraz więcej pojawia się produktów ze znaczkiem fair trade. Pytanie, czy jest to chwilowa fanaberia, czy coś więcej. Paweł Potoroczyn, dyplomata, menedżer kultury, dyrektor generalny uniwersytetu SWPS, uważa, że bardzo dużo zmieniło się z pojawieniem milenialsów. – Ich wybory konsumenckie są motywowane trochę innymi kryteriami niż te, które znamy z niedawnej przyszłości – mówił. To ważne, bo w ciągu dekady będą stanowili dwie trzecie populacji, kontrolując 95 proc. siły nabywczej świata.
– Ich wybory konsumenckie kształtują pewne decyzje biznesowe nawet największych korporacji. Oni szukają produktów organic, fair trade, produkowanych według etycznych zasad. Jest zjawisko, z którego należy się tylko cieszyć – tłumaczył Potoroczyn. Dodał, iż to oni postanowili, że teraz tacy będziemy. Nikt im tego nie wkładał do głów, nikt nie inspirował. Oni sami uznali, że to jest po prostu dobre.
Jacqueline Kacprzak z Ministerstwa Rozwoju, radca ministra, sekretarz Zespołu ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, organu pomocniczego ministra rozwoju...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta