Polski facet zawsze gotowy
Błyskawicznie rośnie sprzedaż viagry i jej zamienników. To m.in. efekt intensywnej reklamy.
„Teraz każdy facet jest gotowy do akcji" – mówi posiwiały mężczyzna, który zdejmuje marynarkę, patrząc w oczy zadowolonej kobiecie. We wcześniejszej scenie wychodzi z apteki, a następnie wsiada do czerwonego porsche. Tak wygląda jedna z reklam popularnego preparatu zawierającego sildenafil, produkowanego przez polską firmę farmaceutyczną. Jest to substancja wprowadzona w 1998 roku przez firmę Pfizer. Wspomaga rozkurcz mięśni gładkich w ciałach jamistych, powodując większy napływ krwi do penisa i wywołując erekcję.
Początkowo była sprzedawana wyłącznie pod nazwą Viagra. Z czasem na rynku pojawiły się jej zamienniki, tzw. generyki. Od 2016 roku sildenafil jest dostępny bez recepty. Polska stała się jedynym krajem oprócz Nowej Zelandii, dopuszczającym sprzedaż tej substancji w tak przystępnej formie. A sprzedaż bez recepty rośnie błyskawicznie.
Ruch w aptekach
Z danych firmy IQVIA (dawniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta