Miliardy z urody Made in Poland
KOSMETYKI | Wartość polskiego eksportu była w 2018 r. prawie dwukrotnie większa niż na początku tej dekady Anita Błaszczak
W ostatnich latach branża kosmetyczna stała się jednym z największych i najbardziej prężnych eksporterów. Prawie dwukrotnie wzrosła od początku obecnej dekady wartość polskiego eksportu kosmetyków, który w minionym roku sięgnął 13,7 mld zł, bijąc swój historyczny rekord. A branża ma apetyt na dalszy wzrost. Wprawdzie ubiegłoroczne prawie 9-proc. tempo wzrostu zagranicznej sprzedaży będzie trudno utrzymać w 2019 r. to spora część krajowych producentów liczy tu na znacznie większy – bo dwucyfrowy wzrost.
Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związek Przemysłu Kosmetycznego (PSZK), twierdzi, że większość firm członkowskich związku jest pełna optymizmu po I półroczu tego roku; są bardzo zadowolone z wyników zagranicznych imprez targowych, które pomagają zdobywać nowych kontrahentów.
Potwierdza to stale rosnąca liczba certyfikatów FSC (Free Sales Certificate), które PSZK wystawia krajowym producentom na potrzeby zagranicznych partnerów. Ceniony w świecie certyfikat FSC potwierdzający, że kosmetyk spełnia wymogi unijnych regulacji (są one najbardziej wyśrubowane w świecie), ułatwia wejście na nowy rynek czy zdobycie nowego kontrahenta. W tym roku PSZK wydał ich już ponad 300.
Globalni gracze wiodą prym
– Już widzimy, że rok 2019 zamkniemy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta