Tramwajem po mieście dalej i wygodniej
Samorządy inwestują w transport szynowy. Takie inwestycje są droższe niż komunikacja autobusowa, ale bardziej ekologiczne i... niezawodne. Janina Blikowska
Swoją sieć chce rozwijać stolica. – Przybędzie blisko 20 km nowych tras tramwajowych. Tramwaje pojadą między innymi tunelem do Dworca Zachodniego, do Wilanowa i na Gocław. Nowa trasa powstanie też na ul. Kasprzaka, a także do Winnicy na Białołęce – wylicza Ewa Rogala, zastępca rzecznika prasowego stołecznego ratusza.
Tramwaje Warszawskie niedawno wybrały projektanta trasy do Wilanowa. Zrobi to krakowska firma Progreg za kwotę 9,2 mln zł. Wykonawca przygotuje kompletną dokumentację, będzie także musiał zdobyć wszystkie zgody i pozwolenia, potrzebne do przeprowadzenia inwestycji. Potem będzie miał około 15 miesięcy na opracowanie kompletnych projektów budowlanych. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2021–2023.
Nowa trasa będzie miała swój początek przy stacji metra Pole Mokotowskie, dalej tramwaje pojadą ulicą Rakowiecką do Puławskiej. Liczącą aż 20 metrów różnicę poziomów w kierunku Dolnego Mokotowa tramwaj pokona ulicą Goworka i Spacerową. Następnie trasa będzie przebiegać prosto ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów.
Tramwaje Warszawskie otworzyły też oferty na pierwszy przetarg związany z budową trasy tramwajowej na Gocław. Oferty są w trakcie badania. Nowa trasa to jedna z najważniejszych tramwajowych inwestycji w Warszawie. Pozwoli 50 tysiącom mieszkańców osiedli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta