Trzeba odbudować zaufanie do oszczędzania
Właściwa komunikacja to jeden z najistotniejszych elementów wdrażania pracowniczych planów kapitałowych w firmach. To właśnie odpowiednie przekazanie informacji o nowym programie oszczędnościowym sprawi, że pracownicy mu zaufają. Magdalena Pernet
Przekazując pracownikom informacje o PPK, należy przede wszystkim przedstawić wszystkie realne obciążenia, z jakimi wiąże się nowy program. – Pracownicy muszą wiedzieć, co będzie się działo z ich wynagrodzeniem – że po przystąpieniu do PPK będzie ono niższe. Bez odpowiedniej komunikacji pracodawcy narażą się na wiele problemów i napięć. Ważne jest, aby osoby, które przedstawiają PPK pracownikom, miały wiedzę na temat rynku kapitałowego, by umiały w prostych słowach przekazać, na czym polega system oszczędzania i inwestowania – zaznaczał podczas kolejnej konferencji zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą" i „Parkiet" na temat PPK Krzysztof Głombik, dyrektor do spraw komunikacji inwestycyjnej w Skarbcu TFI.
– Proces wdrażania pracowniczych planów kapitałowych jest nowy dla wszystkich pracodawców. Jako instytucja zarządzająca jesteśmy partnerem, który zapewnia wsparcie przy tworzeniu i rejestracji PPK. Angażujemy się̨w budowanie komunikacji wewnętrznej dotyczącej wprowadzania i funkcjonowania programu. Oferujemy oddzielne szkolenia dla działów HR. Zarówno pracownikom, jak i pracodawcom udostępniamy jasny i przyjazny system elektroniczny do zarządzania PPK – mówił Zbigniew Wójtowicz, prezes Investors TFI.
Sumy przekonują najbardziej
W trakcie komunikacji należy przedstawiać pracownikom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta