Oszustwa przy promocjach nie zniknęły, są skargi
Od 1 stycznia promocje są organizowane na nowych zasadach, aby przestały wprowadzać w błąd. Nie do końca się udało, a firmy znalazły sposoby na obejście tych reguł.
Najwięcej emocji wśród sprzedawców wzbudził nowy obowiązek podawania przy okazji promocji nie tylko ceny przed i po obniżce, ale również najniższej z ostatnich 30 dni. Dodatkowo wprowadzono wiele nowych zasad, np. zakaz zamieszczania fałszywych recenzji produktów – tak pozytywnych na własny temat, jak i negatywnych o ofercie konkurencji.
Zamieszanie z cenami
Nadzór nad stosowaniem się do nowych zasad sprawuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który już dostał pierwsze skargi. – Wpływają do nas pierwsze sygnały od konsumentów w sprawie nieprawidłowego uwidaczniania obniżek cen. Sami też monitorujemy rynek i sprawdzamy, czy i jak przedsiębiorcy dostosowali się do nowych przepisów – mówi nam biuro prasowe UOKiK. – Widzimy, że nie wszyscy prawidłowo stosują się do obowiązującego prawa. Wspólnie z Inspekcją Handlową zadbamy, aby prawo w tym zakresie było przestrzegane z korzyścią dla konsumentów. O szczegółach będziemy informować w przyszłym tygodniu – dodaje....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta