Duży popyt na naprawy wagonów
Kolejowi przewoźnicy towarów mocno stawiają na naprawy taboru we własnym zakresie. Starają się też inwestować i rozwijać tę działalność. Ich potrzeby są jednak na tyle duże, że istotną część prac już muszą zlecać na zewnątrz.
Przeglądy, naprawy i modernizacja taboru szynowego, w tym zwłaszcza towarowego, zyskują w ostatnich kwartałach mocno na znaczeniu. To m.in. konsekwencja wzrostu popytu na przewozy kolejowe, który spowodował, że jeżdżące po torach lokomotywy i wagony są w pełni wykorzystywane. Tym samym wymagają coraz większych nakładów na to, aby ich praca była w pełni bezpieczna i możliwe najbardziej efektywna.
Co więcej, przewoźnicy zaczęli również intensywniej poszukiwać możliwości powiększenia taboru. To można było m.in. osiągnąć poprzez naprawę wcześniej używanych jednostek, które z różnych powodów zostały wycofane z bieżącej eksploatacji.
Zarząd Compremum, firmy, która niedawno rozpoczęła działalność w biznesie napraw wagonów, uważa, że potencjał tego rynku jest ogromny. – Modernizacja taboru kolejowego wpisuje się idealnie w pakiet działań zmierzających do zmniejszenia śladu węglowego. Co więcej, infrastruktura polskiego przewoźnika musi zostać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta