Parki handlowe ciągle kwitną
Obiekty powstają głównie w miastach satelickich aglomeracji i tych poniżej 100 tys. mieszkańców. Parki handlowe szybko wypełniają się najemcami.
Przez lata parki handlowe pozostawały w cieniu dużych galerii. – Zmiana nawyków i oczekiwań klientów doprowadziła w ostatnich dwóch latach do rozkwitu parków – podkreślaja autorzy raportu spółki Emmerson Evaluation. Raport publikujemy pierwsi.
Analitycy wskazują, że w 2021 r. oddano do użytku ok. 225 tys. mkw. powierzchni w takich obiektach, a w 2022 r. – już ponad 300 tys. mkw., czyli o ok. jedną trzecią więcej. Łączna powierzchnia użytkowa obiektów w budowie i tych planowanych na najbliższy rok to ok. 400 tys. mkw.
W sumie, jak podaje z kolei Savills, w Polsce powstaje dziś ok. 324,2 tys. mkw. powierzchni handlowej: składają się na nią centra handlowe, parki handlowe powyżej 5 tys. mkw. GLA i centra wyprzedażowe. Największy udział w tych zasobach mają parki handlowe: w budowie jest ponad 260 tys. mkw. takiej powierzchni.
Mało pustostanów
– Mimo wielu przeciwności, jakie stoją przed inwestorami na polskim rynku – m.in. wzrost inflacji, kosztów budowy czy płac, a także problemy z uzyskaniem finansowania – inwestycje w parki handlowe nie zwalniają tempa – podkreśla Agata Bazyly-Ciniewska, członkini zarządu spółki Emmerson Evaluation. – Ten segment rynku inwestorzy uznają za względnie bezpieczny. Skoro był odporny na zawirowania w czasie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta