Odruch serca wart miliardy
W pierwszych tygodniach wojny polskie firmy wykazały się nie tylko hojnością, ale też sprawną organizacją działań pomocowych. Wiele z nich prowadzi je do dziś.
– Biznes i społeczeństwo obywatelskie zapisały najpiękniejszy fragment historii tego uchodźczego dramatu. To oni stawili się na granicy, pokazując zdecydowanie, upór i talent w oddolnej organizacji, która zadziwiła świat – podkreśla Kamil Wyszkowski, przedstawiciel krajowy i dyrektor wykonawczy UN Global Compact Network Poland, komentując przygotowany przez UN GCNP raport „United Business for Ukraine”. Raport, zaprezentowany we wrześniu 2022 r., podczas Zgromadzenia Ogólnego ONZ w Nowym Jorku, podsumowuje wyniki badania UN GCNP, które latem ub. roku objęło prawie 500 firm w Polsce, krajowych i zagranicznych.
Doraźnie i planowo
Aż 97 proc. uczestników badania włączyło się w działania pomocowe na rzecz Ukrainy. – Z ich odpowiedzi wynika, że w ciągu pierwszego półrocza od wybuchu wojny wartość ich pomocy (zarówno pieniężnej, jak i rzeczowej) wyniosła ok. 1,5 mld zł – dodaje Kamil Wyszkowski.
W tym czasie przedsiębiorcy nastawiali się przede wszystkim na wsparcie przybywających do Polski uchodźców wojennych z Ukrainy, zapewniając im żywność, ubrania,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta