Browar w Leżajsku do likwidacji, a w Rosji sukcesy
Rosyjska filia Heinekena chwali się, że osiągnęła w czasie wojny Kremla z Ukrainą rekordową sprzedaż nad Wołgą i wprowadziła na tamten rynek rekordową liczbę 61 marek.
Choć globalna centrala Heinekena obiecała przed rokiem, po napaści Kremla na Ukrainę, że wycofa swój biznes z Rosji, do tej pory tego nie zrobiła, a lokalna spółka Heineken Rosja zanotowała w ubiegłym roku rekordową sprzedaż, wykorzystując lukę na rynku po markach, które się wycofały.
W tym samym czasie, dla oszczędności i z powodu słabej sprzedaży piwa w Polsce, należąca do Heinekena Grupa Żywiec zamyka browar w Leżajsku, w wyniku czego pracę może stracić nie 100, jak informowała spółka, ale według lokalnych mediów, nawet 400 osób.
Holenderskie śledztwo
Jak poinformował holenderski portal nltimes.nl, pomimo obietnicy zaprzestania inwestowania w Rosji po jej inwazji na Ukrainę, w ubiegłym roku rosyjska spółka Heinekena wprowadziła na lokalny rynek co najmniej 61 nowych produktów „w rekordowym czasie”. Sprzedała o 720 tys. hektolitrów więcej piwa oraz napojów bezalkoholowych – pisze nltimes.nl w oparciu o raporty platformy dziennikarstwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta