Compliance w zarządzaniu nieruchomościami
Punktem wyjścia do stosowania procedury compliance jest posiadanie regulacji, których przestrzeganie i usprawnianie pozwoli na osiągnięcie wartości dodanej.
Prowadzenie działalności w dzisiejszych czasach jest coraz bardziej skomplikowane. Liczne nowelizacje prawa nakładające coraz to nowe wymogi, nowe technologie, które mają uprościć funkcjonowanie i obniżyć jego koszty oraz czynnik ludzki to tylko kilka aspektów, które wpływają na codzienne życie firm. W dużych organizacjach właściwie nie da się już funkcjonować bez wprowadzenia procedur regulujących to, jak dany proces powinien wyglądać. Mowa tu nie tylko o procesach sprzedażowych, czy usługowych, w które zaangażowany jest czynnik ludzki, ale również o wszelkich innych obszarach takich jak zarządzenie posiadanymi zasobami, w tym nieruchomościami.
Compliance (ang. zgodność) to rodzaj procedury w organizacji, która ma na celu kontrolowanie, czy wszystkie procesy są zgodne po pierwsze z prawem, a po drugie z innymi regulacjami wewnętrznymi np. regulaminami. Procedura ta wywodzi się z obszaru kontrolingu i jest powszechnie stosowana w sektorze bankowości, a wraz z upływem czasu zyskuje na popularności.
Od czego zacząć?
W pierwszej kolejności osoby decyzyjne w danej firmie powinny odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:
∑ Czy w organizacji zidentyfikowano jakie zachodzą procesy?
∑ Czy te procesy są powtarzalne?
∑ Czy te procesy można usprawnić?
∑ Czy powstały procedury, które ujednolicają przebieg procesu?...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta