Zakupy w sieci wciąż na fali
Polacy online wydają już ponad 100 mld zł, a ten rok będzie kolejnym ze wzrostem. Nie oznacza to, że na rynku brakuje wyzwań dla sprzedawców. Kupujący wciąż zmieniają zwyczaje, co wymusza ciągłe dostosowywanie się do trendów.
Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, choć krajowy rynek e-commerce – jeśli chodzi o część konsumencką – przekroczył już wartość 100 mld zł, to wydatki firm online w sektorze B2B są ponad 4-krotnie większe. Obydwa podczas pandemii jeszcze przyspieszyły, osiągając tempo wzrostu obrotów na poziomie ponad 30 proc. rocznie i w 2023 roku mogą osiągnąć wspólnie wartość nawet 850 mld zł – wynika z raportu Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej.
Platformy liderem
Rok dla sprzedawców zaczął się słabo. Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w styczniu 8,3 proc. wobec 9,5 proc. w grudniu. Z kolei wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących w styczniu spadła o 32,7 proc.
W styczniu doszło także do prawdziwego trzęsienia ziemi, jeśli chodzi o sprzedawców. Z Polski w trybie nagłym i niemal z dnia na dzień wycofała się platforma Shopee z Singapuru. Po roku od startu w naszym kraju platforma e-handlu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta