Polacy wydają 37 mld zł rocznie na luksus, zamożnych przybywa
Wartość rynku w 2022 r. wzrosła o blisko 19 proc. i odrobiła straty z pandemii. Największa część to auta.
Wzrost rynku towarów luksusowych wynika m.in. ze wzrostu liczby zamożnych konsumentów. KPMG zwraca uwagę w raporcie, że po raz pierwszy liczba Polaków płacących podatki według drugiego progu podatkowego przekroczyła 2 mln. Najważniejszą grupą docelową dla firm z branży dóbr luksusowych są osoby bardzo bogate, z zarobkami ponad 1 mln zł brutto rocznie. W 2021 r. mieszkało ich w Polsce 37 tys., o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej.
– Od wielu lat liczba bogatych i zamożnych Polaków systematycznie rośnie – mówi Andrzej Marczak, partner w KPMG w Polsce, szef zespołu ds. PIT. – Nie można jednak stwierdzić, że Polacy w szybkim tempie się bogacą w obliczu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta