Jak się pozbyć krzywdzącego komentarza?
Prawo zabrania rozpowiadania i publikowania nieprawdziwych, krzywdzących informacji podważających zaufanie do osoby, instytucji, czy obrażania.
Portal Google Moja Firma to jedna z funkcjonalności oferowanej przez Google LC. Funkcjonalność ta, powiązana z Google Maps, polega na tym, że każdy przedsiębiorca, sąd, prokuratura czy inne podmioty uprawnione zgodnie z regulaminem, mogą posiadać publiczną, wyszukiwaną w wyszukiwarce Google i Mapach Google wizytówkę. Można tam również zamieszczać komentarze i oceny podmiotu, do którego wizytówka należy. W praktyce znaczenie Google Moja Firma, zwłaszcza dla przedsiębiorców, jest ogromne – jest to bardzo popularne narzędzie, z którego korzysta wielu zainteresowanych usługami, którzy za jego pomocą poszukują świadczących usługi. Nie bez znaczenia pozostaje też możliwość zamieszczania komentarzy – które stanowią tzw. feedback, czyli doświadczenia i wrażenia innych osób, które korzystały wcześniej z usług. Niejednokrotnie rodzaj tych komentarzy, ocen decyduje o tym, kogo do świadczenia usługi wybierze potencjalny klient. Nie trzeba tłumaczyć, że negatywne opinie mogą mieć istotny wpływ na ilość klientów i ich zainteresowanie usługami.
Dopuszczalna krytyka
W sytuacji, kiedy negatywny komentarz wystawia klient niezadowolony z jakości obsługi, opisując prawdziwie zaistniałą sytuację, dokonując krytyki, mimo że publicznie, to poczucie sprawiedliwości nakazuje uznać to za usprawiedliwione. Sądownictwo dopuszcza krytykowanie. W orzecznictwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta