Chińskie platformy zakupowe mocną konkurencją
Skala eksportu chińskich sprzedawców za pośrednictwem serwisów internetowych jest ponad cztery razy większa, niż pokazują to statystyki rządowe – wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej
Już w 2023 r. średnio ok. 40 proc. Europejczyków kupiło coś choć raz na chińskich platformach zakupowych, co pokazują dane Statisty. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej wskazuje też na dane iResearch, według których choć władze chińskie podają wartość sprzedaży e-commerce w 2023 r. na około 1,83 biliona rmb (ponad 260 mld dol.), to szacunki analityków mówią o wartości niemal 7,9 biliona rmb (1,1 bln dol.). To dla sprzedawców z Europy problem. I to coraz większy, bo nie ma mowy o realnym konkurowaniu z takimi serwisami, jak Temu czy AliExpress. – Sprzedawców powinny obejmować takie same zasady, niezależnie od tego, czy są z UE, czy spoza – mówił podczas European e-Commerce Summit Ignacy Niemczycki, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.
Na nieuczciwą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta