Dojrzałość rynku handlu internetowego nie uwalnia go jeszcze od długów
Po okresie pandemii, która stała się bodźcem wzrostów popularności zakupów online, obecnie przyszedł czas na stabilizację oraz konsolidację tego rynku. Wzrost sprzedaży internetowej nie jest tak wykładniczy, jak w latach pandemicznych, ale e-commerce nadal notuje wzrosty.
W maju wraz ze statystykami dotyczącymi sprzedaży detalicznej GUS zaprezentował również dane o sprzedaży przez internet w kwietniu 2024 r. W stosunku do poprzedniego miesiąca sprzedaż w cenach bieżących wzrosła ogółem o 9,2 proc. (w marcu br. odnotowano wzrost o 7,2 proc. m/m).
Wśród grup notujących polepszenie sprzedaży internetowej w ujęciu miesięcznym, na czele znalazły się pojazdy samochodowe, motocykle i części. Spadek zanotowano w grupie: żywność, napoje i wyroby tytoniowe.
W roku 2023 rynek e-commerce w Polsce stanął przed realnymi wyzwaniami, które przetestowały jego odporność, elastyczność oraz adaptacyjność do zmian...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta