Zróżnicowane płatności wspierają e-handel
Oczekiwania internautów wobec zakupów w sieci dotyczą przede wszystkim wygody, szybkości i bezpieczeństwa. Jak sprzedawcy dbają o te obszary, by ponownie odnotowywać zwyżki sprzedaży?
Dane Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) pokazują, że wartość sprzedaży detalicznej online w grudniu 2023 r., który zwykle jest miesiącem żniw, spadła o 11 proc. w porównaniu z listopadem i o 0,6 proc. rok do roku, a jej udział w sprzedaży ogółem zmniejszył się odpowiednio do 9,4 proc. z 11,7 proc.
Pierwsze miesiące 2024 r. także przyniosły niekorzystne zmiany. Najnowsze dane GUS pokazują spadek wartości sprzedaży online w maju br. o 2,6 proc. wobec kwietnia. Udział w sprzedaży ogółem waha się w tym roku w przedziale 8–8,8 proc.; w maju wynosił 8,6 proc. Pewną nadzieję dla e-sprzedawców dają prognozy mówiące o tym, że większy ruch w e-sklepach może powrócić po wakacjach.
Bram(k)a do e-commerce
Gdzie zatem e-handel może dziś szukać rozwiązań, które pozwolą odpowiedzieć na spadającą konsumpcję? Jednym z kluczowych obszarów jest optymalizacja sklepu pod kątem doświadczenia użytkownika, w tym płatności online. Powinno to nastąpić już na etapie tworzenia sklepu.
Prawie połowa konsumentów sprawdza dostępne metody płatności jeszcze przed podjęciem decyzji zakupowej. Między innymi dlatego warto informować klientów o tym, kto obsługuje w sklepie płatności i jakie są dostępne formy finalizacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta