Polacy wydają ostrożnie, ale wraca optymizm
Konsumpcja mocno spowolniła, ale widać już oznaki poprawy. Czekają na to również sklepy internetowe, choć i tak radzą sobie całkiem nieźle.
Analiza danych 3 tys. czołowych sprzedawców e-commerce w Polsce pokazuje, że ich sprzedaż w internecie w kwietniu 2024 r. była wyższa od tej przed rokiem aż o 17,2 proc. Na ten wynik składa się 15-proc. wzrost liczby zamówień r./r. oraz wzrost średniej wartości zamówienia o 1,9 proc., do 202,6 zł. Sprzedaż krajowa r./r. wzrosła o 15,7 proc., natomiast sprzedaż zagraniczna w tym samym okresie wzrosła o 24,6 proc. i przekroczyła już 17 proc. sprzedaży polskich e-sklepów – wynika z danych BaseLinker Index.
Wpływ kalendarza
Ogólny wskaźnik mierzący kompleksową kondycję polskiego e-commerce wyniósł 142 pkt – wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r., wynosi 100 pkt. Przed miesiącem odczyt wynosił 136 pkt, a rok temu – 121 pkt. – Przez ostatnie dwa lata między kwietniem a marcem obserwowaliśmy spadki sprzedaży (w 2023 r. spadek sprzedaży między kwietniem a marcem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta