Już nie musimy się bać chińskich firm na budowach
W 2004 r. mieliśmy 720 km dróg szybkiego ruchu, teraz ponad 5100 km, a do 2033 r. powinno ich być 8000 km – mówi Paweł Woźniak, p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.
Kiedy pojedziemy po nowych odcinkach szybkich dróg?
31 lipca oddajemy do ruchu 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S3 Bolków – Kamienna Góra z dwoma tunelami. Jeden z nich ma długość 2300 m i jest obecnie najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. W sierpniu włączymy do ruchu 5-kilometrowy fragment S7 Miechów – Szczepanowice, a także 13 km drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie – Mrągowo. Również w wakacje gotowa będzie 3-kilometrowa obwodnica Strykowa oraz ciąg główny zakopianki na odcinku Rdzawka – Nowy Targ. Przed nami jeszcze udostępnienie do ruchu dwóch odcinków autostrady A2 na wschód od Warszawy, czyli Kałuszyn – Groszki i Siedlce-Zachód – Siedlce-Południe. W tym roku skończymy dwa północne odcinki S3 prowadzące do Świnoujścia. Wtedy też już cała droga ekspresowa S3 o długości ok. 470 km od portów w Świnoujściu do granicy z Czechami będzie służyła kierowcom.
Budowa CPK wymaga większego, niż zakładano, poszerzenia A2 pomiędzy Warszawą a Łodzią. Czy rozbudowa do czterech pasów nie skomplikuje inwestycji?
Od początku zakładaliśmy rozbudowę o dodatkowy pas – na odcinku od Łodzi do Pruszkowa z dwóch do trzech pasów, a od Pruszkowa do Warszawy – z trzech do czterech. Pozwoli na to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta