Chcą wdrażać AI. Nie wiedzą po co
Firmy nad Wisłą mocno zaangażowały się w projekty bazujące na sztucznej inteligencji. Wygląda to jednak na bezcelowy „hype”, a nie zaplanowane działania – wynika z badań, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Polski biznes bardzo szybko zaadaptował rozwiązania AI, problem w tym, że nie są to przemyślane do końca przedsięwzięcia, mające przynieść korzyści w dłuższej perspektywie. Firmy wciąż nie wiedzą, jak w pełni wykorzystywać takie narzędzia i jak za ich pomocą budować długofalową wartość. Najnowszy raport SAS i IDC pokazuje, że prawie dwa na trzy przedsiębiorstwa angażują tę technologię w krótkoterminowe działania. Badanie, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wskazuje jasno: firmy w Polsce chętnie testują AI, ale droga do realnej, trwałej zmiany jest daleka.
Wdrażanie w biegu
Świadomość w zakresie systemów sztucznej inteligencji jest raczej niska. Z danych K+Research i Trumpf Huettinger wynika, że 28 proc. ankietowanych sądzi, iż AI posiada „globalną pamięć” lub „centralny mózg”. Co więcej, aż 23 proc. z nas wręcz uważa, że AI działa dzięki wbudowanej świadomości. Zaskoczeń jest więcej – co piąty badany wierzy, że sztuczna inteligencja pozyskuje dane z podsłuchów, mikrofonów i kamer w czasie rzeczywistym. Wiedza na temat tej technologii...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
