Rewolucja w zakupach. Bot nie porzuci koszyka
Rusza wyścig w branży AI-commerce o to, kto pierwszy stworzy relacje agenta AI z człowiekiem – zbuduje więź i lojalność. Gra idzie o „uwolnienie” gigantycznego źródła przychodów.
Tzw. agentowa AI, która sama wyszukuje w imieniu konsumenta określone produkty, wybiera najlepszą opcję, finalizuje transakcje, płacąc i potwierdzając dostawę, a wszystko w ciągu kilku sekund – to nieodległa przyszłość e-commerce. Wystarczy, że użytkownik poprosi inteligentnego asystenta np. o „znalezienie butów do biegania w cenie do 400 zł”. Nic więcej nie musi robić. Komfort, szybkość po stronie klienta (płynniejsze płatności), zaś po stronie sprzedawców m.in. efekt w postaci mniejszej liczby tzw. porzuconych koszyków. Bank of America wyliczył, że zmiana związana z zakupami wykorzystującymi agentów może do 2030 r. odblokować do 1 bln USD przychodów w handlu detalicznym w samych Stanach Zjednoczonych. Ale ewolucja interakcji konsumentów, sprzedawców i sieci płatniczych to także nowe ryzyka, związane choćby z bezpieczeństwem transakcji czy ochroną tożsamości.
Dla sklepów internetowych, które się nie dostosują do zmian, to egzystencjalne zagrożenie, zaś dla tych mających ambicję stać się pionierami tej technologii agentowa AI to szansa na zdobycie konkurencyjnej przewagi. Dowodzi tego Baseig, spółka z NewConnect, rozwijająca technologie AI-commerce. Firma kierowana przez Kamila Stanka wprowadza do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
