Jak wybrać samochód służbowy
Najpopularniejsze służbowe samochody to modele funkcjonalne, pojemne i tanie
Tanie i funkcjonalne. To dwie podstawowe cechy, jakimi się kierują przedsiębiorcy przy zakupie samochodów służbowych dla pracowników. To zaś oznacza, że modele dostawcze, od których można odpisać 22 proc. VAT, kupowane są zazwyczaj dla przedstawicieli handlowych, małe auta osobowe dla specjalistów sprzedaży usług, a dopiero większe, umożliwiające przewiezienie całej rodziny, trafiają do menedżerów.
Jak się można spodziewać, przy wyborze samochodów szefowie firm bardziej niż wizerunkiem marki kierują się względami ekonomicznymi – ceną i wielkością auta. Niska cena to podstawowa zaleta firmowego pojazdu, w drugiej kolejności pod uwagę brane są niskie koszty użytkowania i niezawodność. Mimo zeszłorocznej zmiany przepisów o VAT, ograniczającej paletę modeli wielomiejscowych do pojazdów z oddzieloną ładownią, samochody typu pikap (ze skrzynią ładunkową) nie stały się przebojem w firmach. Znaczenie ma tu zapewne właśnie wysoka cena, około 100 tys. zł za sztukę, pozwalająca sfinansować w zamian dwa małe auta osobowe. Według danych z Polskiej Grupy Dealerów, prowadzącej m.in. kilka salonów Nissana w Polsce, świetnie sprzedający się nissan navara nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta