Henkel umacnia pozycję w Polsce
Producent środków czystości, kosmetyków pielęgnacyjnych i klejów Henkel odnotował w 2007 roku sprzedaż na świecie na poziomie 13,07 mld euro, o 2,6 proc. wyższym niż rok wcześniej. Zysk EBIT wzrósł o 3,5 proc., do 1,34 mld euro.
– Wzrost w Europie Środkowo-Wschodniej jest znacznie szybszy – 17,7 proc. W Polsce, która generuje 13,7 proc. obrotów regionu, uzyskaliśmy w 2007 r. 1,47 mld zł przychodów i 105,7 mln zł zysku netto – mówi Janusz Gołębiowski, prezes Henkel Polska. Na rynku umocniły się m.in. marki Clin, Silan, Persil i Taft.
Polski oddział koncernu pierwszy pozbędzie się linii do produkcji mydła w kostce. – Nie jest to produkt przyszłościowy, wypierają go żele. Sprzedajemy więc linię hinduskiej firmie VVF, transakcja zostanie zamknięta w kwietniu – mówi Gołębiowski. Nie chce ujawnić jej wartości, ale zapewnia, że Hindusi zamierzają dalej inwestować w Raciborzu.
Podobną strategię będą zapewne realizować inne oddziały Henkla. Koncern wzbogaci się natomiast o fabryki klejów i materiałów dla elektroniki. Przejmuje bowiem od Akzo Nobel za 4 mld euro firmę National Starch, która ma 1,8 mld euro przychodów rocznie. Ma ona też zakłady w naszym kraju.