Marka BO pozostanie
SAP nie będzie wymuszał na klientach przejętej spółki Business Objects przechodzenia na własne oprogramowanie. Klienci BO mieli się czego obawiać, bo aż 60 proc. z nich nie korzysta z programów SAP.
– Skutki fuzji obu firm będą korzystne. Dotychczasowe kontrakty klientów zostaną ochronione – zapewniali wczoraj szefowie polskich oddziałów SAP i Business Objects. Koncern SAP za przejęcie kontroli nad BO zapłaci w sumie 4,8 mld euro.
Business Objects, który w Polsce ma 220 klientów, nadal działać będzie jako firma pod własną marką. Klientami SAP jest w Polsce ponad tysiąc firm i instytucji. – Produkty Business Objects uzupełnią naszą ofertę, nie naruszą dotychczasowych inwestycji klientów, a mogą je rozwinąć – mówił Grzegorz Rogaliński, szef SAP Polska. W 2007 r. przychody firmy wzrosły o 11 proc., do ok. 280 mln zł.