Twarzą w twarz z kremem
W ciągu ostatniej dekady wklepywaliśmy sobie kolagen, botox, krem czekoladowy, maseczki lodowe, kosmetyki z IQ i nanocząsteczki. Teraz nadchodzi sezon bio- i ekokosmetyków
Ze statystyk prowadzonych przez producentów i dystrybutorów kosmetyków wynika, że Polki lubią nowości i nie boją się eksperymentów. – Kosmetyczne instytuty badawcze co roku wprowadzają na rynek nowe serie. W każdym kraju promuje się inne produkty. Do polskich salonów nowinki trafiają z co najmniej półrocznym opóźnieniem. Koncerny jeszcze nie doceniają naszego zakupowego potencjału – mówi Barbara Klimczewska, PR manager Instytutu Piękna Marionnaud specjalizującego się w sprzedaży selektywnych marek kosmetycznych.
Dior lansuje liposomy
Kosmetologia przeżywa intensywny rozwój od ponad 20 lat. Odkąd zapanowała moda na młodość. W 1985 roku na rynku pojawił się pierwszy preparat przeciwzmarszczkowy. Powstał w laboratorium Diora. – Nasi naukowcy odkryli liposomy, czyli nośniki składników aktywnych, które przenikają w głąb skóry. Jako pierwsi zastosowaliśmy je w kosmetykach, m.in. w kremie Capture Lift Complex Liposome – wyjaśnia Ewa Flak, PR manager marki Dior. – To był prawdziwy przełom w kosmetologii. Liposomy to pęcherzyki, których otoczka zbudowana jest z warstwy fosfolipidów, dokładnie tak, jak błona komórkowa każdej komórki naszego ciała. Gwarantują dostarczenie substancji aktywnych do głębokich warstw naskórka. Działają tak jednak tylko w skórze dojrzałej. W młodej bowiem pozbawiają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta